Heeft u uw identiteitskaart (ID-kaart) of paspoort aangevraagd bij de balie van het gemeentehuis? Dan kunt u ervoor kiezen om uw het te laten bezorgen waar en wanneer u dat wilt.

De bezorging gaat via deze stappen:

  1. U vraagt uw paspoort of identiteitskaart aan bij de balie van uw gemeente. Daar krijg u meer informatie over de bezorging.
  2. Als uw paspoort of identiteitskaart klaar is, krijgt u een e-mail van Dynasure met een websitelink om uw bezorgafspraak in te plannen.
  3. Geen e-mailadres? Geen probleem, Dynasure belt u om een afspraak in te plannen.
  4. Op de dag van de bezorging krijgt u vroeg in de ochtend een e-mail en/of sms van Dynasure met de verwachte bezorgtijd.
  5. Via de website MyDynasure kunt u de bezorging volgen. Een halfuur tot een uur voordat de bezorger komt, krijgt u een sms met de precieze aankomsttijd van de bezorger.
  6. Heeft u nog een oud paspoort of een oude identiteitskaart? Pak deze er alvast bij, de bezorger vraagt hiernaar en zal het ongeldig maken.
  7. De bezorger controleert uw identiteit en u krijgt daarna uw paspoort of identiteitskaart.

Wat moet ik doen?

  • U moet uw nieuwe paspoort of identiteitskaart zelf ontvangen.
  • Als u nog een oude identiteitskaart of oud paspoort heeft, moet u deze aan de bezorger geven. Anders mag de bezorger het paspoort of de identiteitskaart niet aan u geven.

Wat zijn de bezorgmomenten?

Uw paspoort of identiteitskaart kan worden bezorgd op maandag tot en met vrijdag tussen 8.00 uur en 22.00 uur en op zaterdag tussen 8.00 uur en 18.00 uur.

Kan ik mijn bezorgafspraak nog wijzigen?

Ja, dat kan op de avond voor bezorging tot 23.59 uur via MyDynasure. De link hiervan vindt u in de e-mails die u van Dynasure heeft gekregen.

Hoe laat komt de bezorger?

Op de bezorgdag krijgt u een e-mail, waarin een bezorgmoment staat met daarin een periode van twee uur. Bijvoorbeeld van 10.00 uur tot 12.00 uur. De bezorger komt dan tussen deze twee tijdstippen.

In de e-mail krijgt u ook een Track & Trace-link om de bezorger en uw pakket te volgen. Een halfuur tot een uur voordat de bezorger bij u komt, krijgt u een SMS met de precieze aankomsttijd. Dit kan alleen als uw mobiele telefoonnummer bij ons bekend is.

Hoe werkt de bezorging bij kinderen?

Krijgt uw kind een paspoort of identiteitsbewijs? Dan moet het kind zelf aanwezig zijn bij de bezorging. De ouder of verzorger die bij het aanvragen van het paspoort of de identiteitskaart is opgegeven moet ook aanwezig zijn bij de bezorging en een handtekening zetten.

Hoe kan ik Dynasure bereiken?

Dynasure is bereikbaar op maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 uur en 20.00 uur en op zaterdag tussen 9.00 uur en 17.00 uur via telefoonnummer 0348 462 873.

Aanvullende informatie

  • U mag zelf beslissen of u de Dynasure bezorger naar binnen laat komen, of buiten laat staan. Beide mag.
  • De Dynasure bezorger is te herkennen aan de kleding en de badge.
  • Krijgen meerdere mensen bij de bezorging een paspoort of identiteitsbewijs? Dan moeten al deze mensen aanwezig zijn. Dit geldt ook voor kinderen.
  • Bij een spoedaanvraag is het niet mogelijk om paspoort of identiteitskaart te bezorgen.
  • Is je oude paspoort of identiteitsbewijs kwijt? Bezorging is dan wel mogelijk, maar geef dit van tevoren duidelijk aan bij de gemeente.

Heeft u gevonden wat u zocht?

Vragen? Wij helpen u graag!

Heeft u een vraag, opmerking of suggestie? Wij zijn via de volgende kanalen te bereiken:

Onze medewerkers helpen u graag.