sociaal ombudsfunctionaris

De ombudsfunctionaris is onafhankelijk, onpartijdig en een gesprek is altijd vertrouwelijk. U kunt verwachten dat de functionaris opkomt voor uw belangen als het over zorg en ondersteuning bij wonen, leven en werken gaat. De ombudsfunctionaris volgt de gemeente kritisch op deze onderwerpen.

De functie van sociaal ombudsfunctionaris is momenteel vacant. Zodra de functie van sociaal ombudsfunctionaris opnieuw is ingevuld, worden de contactgegevens op deze pagina vermeld.

U kunt gratis bij de sociaal ombudsfunctionaris terecht voor onder andere:

  • Vragen over de zorg en ondersteuning;
  • Als u vindt dat het niet goed gaat met de zorg en ondersteuning die de gemeente Westerkwartier voor u heeft geregeld;
  • Als u ervaringen heeft en/of situaties kent die juist goed gaan en waar u erg tevreden over bent.

Op werkdagen is de ombudsfunctionaris telefonisch bereikbaar en beantwoordt dagelijks mail. Als het nodig is, komt de ombudsfunctionaris bij u thuis langs om uw verhaal te horen. De ombudsfunctionaris kan ook een lezing of presentatie over zijn/haar werk als sociaal ombudsfunctionaris verzorgen tijdens bijvoorbeeld een bijeenkomst van een ouderenorganisatie, dorpsbelangen en dergelijke.

Contactgegevens