Een bewijs van in leven zijn is een officieel bewijs van de gemeente waarmee u kunt laten zien dat u leeft. U vraagt een bewijs van in leven zijn aan bij de gemeente waar u staat ingeschreven.

Hoe vraag ik een bewijs van in leven zijn aan?

U kunt een bewijs van in leven zijn op twee manieren aanvragen:

  • Online met uw DigiD-inlogcode. U betaalt meteen met iDeal. Het bewijs van in leven zijn wordt zo snel mogelijk per post naar u verstuurd.
  • Persoonlijk bij de afdeling inwonerszaken in één van de gemeentehuizen. U moet hiervoor een afspraak maken. U krijgt het bewijs van in leven zijn meteen mee.

Wat moet ik meenemen?

  • Een geldig identiteitsbewijs.
  • Hebt u het bewijs nodig voor een pensioenfonds? Neem dan ook de brief van het pensioenfonds mee waarin hierom wordt gevraagd.

Wat kost het?

Een bewijs van in leven zijn kost €10,35

Een bewijs van in leven zijn is gratis wanneer u kunt laten zien dat het voor een pensioen is van een EU-land, of van Zwitserland, Aruba, Curaçao, Sint Maarten, Bonaire, Saba of St. Eustatius.

Hoe lang duurt het?

  • U krijgt het document meteen mee, als u het persoonlijk bij inwonerszaken aanvraagt.
  • Als u het bewijs online heeft aangevraagd, krijgt u het zo snel mogelijk thuisgestuurd.

Heeft u gevonden wat u zocht?

Vragen? Wij helpen u graag!

Heeft u een vraag, opmerking of suggestie? Wij zijn via de volgende kanalen te bereiken:

Anne KCC

Onze medewerkers helpen u graag.