Staat er iemand op uw adres ingeschreven die er niet (meer) woont? Dan kunt u de gemeente vragen een adresonderzoek te doen. De gemeente zoekt dan uit wat het goede adres is van deze persoon.

Wie kan een adresonderzoek aanvragen?

U kunt een adresonderzoek aanvragen als u eigenaar, huurder of medebewoner bent van de woning. U kunt een adresonderzoek ook weer stopzetten.

Wat moet ik doen?

Voor het aanvragen van een adresonderzoek stuurt u een e-mail naar inwonerszaken@westerkwartier.nl. Hierin zet u in ieder geval:

  • uw naam en adresgegevens
  • de naam, geboortedatum en telefoonnummer van de persoon die (verkeerd) op uw adres staat ingeschreven
  • de mogelijke woonplaats van de persoon

U mag ook langskomen bij de afdeling Inwonerszaken in één van de gemeentehuizen. U moet daarvoor een afspraak maken.

Hoe lang duurt het?

  • Een adresonderzoek duurt maximaal twaalf weken.
  • U krijgt bericht over de uitslag van het onderzoek.
  • De gemeente kan na het onderzoek iemand op een nieuw adres inschrijven.

Heeft u gevonden wat u zocht?

Vragen? Wij helpen u graag!

Heeft u een vraag, opmerking of suggestie? Wij zijn via de volgende kanalen te bereiken:

Onze medewerkers helpen u graag.