Als gemeente hebben we de wettelijke plicht om meldingen en klachten van discriminatie te behandelen en te registreren. Dat kan bij het Meldpunt discriminatie Westerkwartier.

Het meldpunt discriminatie is onafhankelijk, onpartijdig en een gesprek is altijd vertrouwelijk.

Hoe werkt het?

U kunt gratis bij het meldpunt terecht voor onder andere:

  • Een luisterend oor;
  • Bemiddelen, doorverwijzen en zo nodig helpen met het doen van aangifte bij de politie;
  • Ondersteuning bij het nemen van andere stappen

Belangrijk om te weten is dat we zonder uw toestemming geen stappen ondernemen.

Contactgegevens

E-mailadres: antidiscriminatie@westerkwartier.nl

Wat doet het meldpunt?

Het meldpunt luistert naar u en neemt uw klacht serieus. Het meldpunt kan bemiddelen, doorverwijzen, u zo nodig helpen met het doen van aangifte bij de politie of bij het nemen van andere stappen. Belangrijk om te weten is dat we zonder uw toestemming geen stappen ondernemen. U kunt gratis bij het meldpunt terecht

Anoniem

Ook als u geen hulp of advies nodig hebt of u bent getuige geweest van discriminatie is het wel belangrijk uw ervaring te melden. Dit kan ook anoniem. Dan krijgt de gemeente een beter beeld waar en hoe discriminatie voorkomt.

Wat is discriminatie?

Discriminatie is mensen anders behandelen, achterstellen of uitsluiten om persoonlijke kenmerken. Het is het maken van onderscheid tussen mensen op grond van onder meer geloof, geslacht, ras, seksuele geaardheid, handicap en leeftijd. Voorbeelden hiervan zijn: je wordt afgewezen voor een baan, omdat je een vrouw bent of je wordt geweigerd in een restaurant omdat je in een rolstoel zit.

Heeft u te maken (gehad) met discriminatie, neem dan contact op met het meldpunt.

Contactgegevens

E-mailadres: antidiscriminatie@westerkwartier.nl

Heeft u gevonden wat u zocht?

Vragen? Wij helpen u graag!

Heeft u een vraag, opmerking of suggestie? Wij zijn via de volgende kanalen te bereiken:

Anne KCC

Onze medewerkers helpen u graag.