Aanmelden evenement op evenementenkalender

Wilt u in 2026 een evenement organiseren? Meld dan vóór 1 november 2025 uw evenement aan op de evenementenkalender 2026. Door uw evenement aan te melden ontvangt u niet automatisch een vergunning.

Waarom moet u uw evenement aanmelden?

Een plek op de evenementenkalender zorgt dat de gemeente en hulpdiensten op de hoogte zijn wanneer een evenement plaatsvindt. Zo kunnen alle betrokkenen inschatten of het op die datum mogelijk is om het evenement te organiseren. De gemeente en hulpdiensten kijken bijvoorbeeld of op die datum niet te veel andere evenementen georganiseerd worden.

Hoe werkt het?

Uw evenement wordt naar aanleiding van ervaringen uit voorgaande jaren en het risicoprofiel ingeschat als A-, B- of C-evenement. Na 1 november 2025 kunt u uw evenement niet meer aanmelden op de evenementenkalender. Neem dan contact op met team evenementen. Kijk bij meer informatie voor gegevens.

Ontvang een herinnering voor het doen van een aanvraag

Als u uw evenement aanmeld op de evenementenkalender ontvangt u vroegtijdig een herinnering voor het doen van een aanvraag evenementenvergunning. Op die manier zorgen wij samen met u dat u tijdig de aanvraag evenementenvergunning met bijbehorende documenten indient. De gemeente Westerkwartier hanteert een indieningstermijn van 14 weken voor een aanvraag evenementenvergunning.

Wat kost het?

Een aanmelding op de evenementenkalender is gratis. Aan het indienen van een aanvraag evenementenvergunning zijn wel kosten verbonden.

Meer informatie

Heeft u vragen of wilt u meer informatie? Neem dan contact op met de vergunningverleners APV en Bijzondere Wetten. Dit kan per mail via evenementen@westerkwartier.nl of telefonisch via telefoonnummer 14 0594.

Heeft u gevonden wat u zocht?

Vragen? Wij helpen u graag!

Heeft u een vraag, opmerking of suggestie? Wij zijn via de volgende kanalen te bereiken:

Anne KCC

Onze medewerkers helpen u graag.