Ziet u iets wat stuk is of opgeruimd moet worden? Dan kan u hiervan een melding doen bij de gemeente. Denk bijvoorbeeld aan (zwerf)afval, (overhangend) groen, een kapotte of losliggende stoeptegel, een omgevallen boom, een container, overlast van de buren, overlast van hondenpoep of kapotte lantaarnpaal.

U kunt uw melding online op drie manieren doorgeven:

  • Met uw DigiD inlogcode: uw persoonlijke gegevens worden automatisch ingevuld.
  • Zonder DigiD: u vult zelf uw persoonlijke gegevens in.
  • Anoniem: u kunt uw melding anoniem doorgeven, dat betekent dat u uw naam niet hoeft door te geven. U krijgt wel de mogelijkheid om uw e-mailadres achter te laten, zodat we u op de hoogte kunnen houden over uw melding.
     
  • Wil u een storing aan openbare verlichting doorgeven? Dat kunt u online doorgeven met het formulier 'melding kapotte straatverlichting' .

DigiD linkMelding doorgeven met uw DigiD inlogcode

Melding doorgeven zonder DigiD inlogcode of anoniem

Storing openbare verlichting

De gemeente is verantwoordelijk voor de openbare verlichting, bijvoorbeeld van de lantaarnpalen. Het onderhoud van deze verlichting wordt gedaan door Dynniq. De gemeente heeft samen met Dynniq afspraken gemaakt over bijvoorbeeld reactietijden wanneer een storing wordt doorgegeven. Meestal moet er binnen tien dagen naar de storing gekeken worden.

Storingen aan openbare verlichting kunt u online doorgeven met het formulier 'melding kapotte straatverlichting' . Let op: geef bij het melden van de storing ook het mastnummer door. Dit nummer staat op een sticker op de lantaarnpaal. De sticker is ongeveer op ooghoogte.

Melding kapotte straatverlichting doorgeven

Melding openbare ruimte

Wij vinden het belangrijk dat uw woon- en leefomgeving veilig en netjes is. Denk aan openbare plekken, zoals pleinen, wegen, parken, groenstroken, speeltuinen of sportvelden. U helpt ons met het netjes houden van uw woon- en leefomgeving met het invullen van een melding.

Als u iets ziet dat stuk is of opgeruimd moet worden, doet u hiervan een melding bij de gemeente. Kleine problemen en ernstige problemen lossen we vaak meteen op. Minder dringende zaken plannen we in. U kunt er zelf voor kiezen of u op de hoogte wil blijven van de afhandeling van uw melding. Hoe beter u het probleem en de locatie omschrijft, hoe gemakkelijker wij het op kunnen lossen.

Rioolverstopping

De gemeente is verantwoordelijk voor het onderhoud van het riool tot aan de grens van uw grond (perceel). De eigenaar van het perceel (de grond) is verantwoordelijk voor het onderhoud van het riool op zijn eigen terrein. Daar hoort ook het ontstoppingsstuk of ontstoppingsputje (ontstoppingspunt) bij.

Wil u weten of uzelf of de gemeente verantwoordelijk is voor de ontstopping? Bekijk dan de pagina rioolverstopping.

Is gemeente verantwoordelijk voor de verstopping kunt u de gemeente bellen via telefoonnummer 14 0594

Niet melden bij de gemeente

Spoed (missend putdeksel, gat in de weg, enzovoort)

Bij spoedzaken zoals een gat in de weg, een vermiste putdeksel of rioolverstopping, belt u met de gemeente op telefoonnummer 14 0594. Bij spoedeisende meldingen komen wij direct in actie.

Hoe lang duurt het?

We behandelen uw melding binnen tien werkdagen. Dit betekent niet altijd dat de situatie dan ook opgelost is. Als we meer tijd nodig hebben ontvangt u hierover bericht.

Heeft u gevonden wat u zocht?

Vragen? Wij helpen u graag!

Heeft u een vraag, opmerking of suggestie? Wij zijn via de volgende kanalen te bereiken:

Anne KCC

Onze medewerkers helpen u graag.